Tuesday, July 28, 2009

Definisi Da'wah Kami


دعوة الناس إلى الله تعلى بالحكمة والموعظة الحسنة وجادلهم بالتى هي أحسن حتى يكفروا بالطاغوت ويؤمنوا باللله ليخرجهم من الظلمات الجاهلية إلى نور الإسلام

"Menyeru manusia kepada Allah SWT dengan penuh hikmah dan contoh teladan yang baik serta berbantahan dengan cara yang terbaik, sehinggakan mereka kufur kepada taghut dan beriman kepada Allah, untuk mengeluarkan mereka dari kegelapan kejahilan kepada cahaya Islam"

Monday, July 27, 2009

BiNgkAi KeHidUpAn



Mengharungi samudera kehidupan
Kita ibarat para pengembara
Hidup ini adalah perjuangan
Tiada masa untuk berpangku tangan

Setiap titis peluh dan darah
Tak akan sirna ditelan masa
Segores luka di jalan Allah
Kan mejadi saksi perjuangan

Allahu Ghoyatuna
Ar rasul Qudwatuna
Al-Quran Dusturuna
Al Jihadu Sabiiluna
Al Mautu fi Sabilillah
Asma' Amanina

Allah adalah tujuan kami
Rasulullah teladan kami
Al-Quran pedoman hidup kami
Jihad adalah jalan juang kami
Mati di jalan Allah adalah cita2 kami tertinggi

Thursday, July 16, 2009

Sunday, July 5, 2009

PERJUMPAAN ITC KALI KE-2 SEMESTER INI

Salam..untuk pengetahuan
perjumpaan ITC akan di ada kan pada
TARIKH : 5 JULAI 2009 = 12 REJAB 1430H
HARI : AHAD
MASA : SELEPAS SOLAT MAGHRIB
TEMPAT : BK 4.08 / PPISMP 3.02

SEMOGA SEMUA SAHABAT DAPAT MENGHADIRKAN DIRI

DIDAHULUKAN DENGAN UCAPAN SYUKRAN JAZILAN

SEMOGA KITA SENTIASA DALAM LINDUNGAN DAN RAHMAT ILAHI

Thursday, July 2, 2009

GERAKAN FREEMASONRY..

#Gerakan Freemasonry,satu lagi ideologi yang mula bercambah dan menyelimuti minda umat Islam dewasa ini. selain pluralisme, sosialisme, sekularisme dan liberalisme gerakan freemasonry jangan dipandang enteng. ini kerana, gerakan ini didalangi oleh musuh umat Islam, yakni Yahudi, yang telah banyak membina amarah, mencipta kebencian dan merembeskan air mata kedukaan umat Islam khususnya.kenalilah gerakan ini, dan bersamalah membina benteng kekuatan dinubari! ALLAHUAKHBAR!

FREEMASONRY secara umum diterjemahkan sebagai pertubuhan persaudaraan dan dalam kamus dwibahasa ia memberi erti semangat persaudaraan sesama ahli pertubuhan.

Jika dilihat pada zahir pengertian itu, tiada apa yang tidak kena padanya.

Tetapi sedar atau tidak, ia suatu pertubuhan yang sangat bahaya kepada umat Islam kerana agendanya untuk melenyapkan ketaatan beragama, sekali gus menimbulkan kecelaruan di kalangan masyarakat dunia.

Buku Gerakan Freemasonry - Musuh Dalam Menghancurkan Islam membongkar pergerakan organisasi Yahudi antarabangsa itu yang bekerja untuk menghancurkan kesejahteraan manusia serta merosakkan kehidupan politik, ekonomi dan sosial.

Gerakan itu dipelopori orang Yahudi yang ingin mengambil tanah Palestin dan membina Haikal Sulaiman di bawah runtuhan Masjidil Aqsa, seterusnya melebarkan kuasa ke Syria, Iraq, Jordan, Mesir dan Madinah.

Ia ditubuh serta dirancang oleh Yahudi untuk memusuhi semua agama secara umum dan Katolik khususnya, namun kemudian mereka mengalih perhatian kepada agama Islam sebagai musuh utama.

Buku ini membincangkan secara terperinci agenda dan dakyah yang cuba dimajukan Freemasonry serta sekutunya yang berantaian di seluruh dunia dalam usaha memberikan kesedaran kepada umat Islam.

Antara misi Freemasonry seperti dilaporkan ialah menyebarkan ideologi ilhadiyah iaitu suatu fahaman tidak mempercayai kewujudan tuhan dan tidak menganuti sebarang agama.

Buktinya sebagaimana kata seorang Freemasonry, Proudon: "Freemasonry adalah suatu penyangkalan terhadap kepentingan agama. Apabila ada seseorang anggota Freemasonry yang berkata-kata mengenai kewujudan tuhan, maka yang dimaksudkan adalah alam dan kekuatan material atau mereka menganggap tuhan dan manusia sebagai suatu benda."

Menurut penulis muda ini, kedua-duanya berkelulusan dari Universiti al-Azhar, gerakan terbabit juga menubuhkan pelbagai pertubuhan bersifat kemanusiaan dan kebajikan seperti pertubuhan Bahaiyah, Kesaksian Yehova dan pertubuhan yoga.

Pertubuhan Bahaiyah misalnya, timbul di Iran pada 1844, diasaskan seorang Yahudi yang menyamar sebagai orang Islam menggunakan nama Mirza Muhammad Ali Syirazi yang meninggal dunia pada 1853.

Ia dikatakan timbul di kalangan Syiah Imamiyah di sebuah kawasan bernama Syirazi di wilayah Iran.

Mirza Ali dikatakan mendakwa dirinya 'albab' yang bermaksud pintu.

Beliau mendakwa dirinya menjadi pintu bagi kaum Syiah atau seluruh umat Islam yang akan mentadbir mereka bersama imam yang ditunggu-tunggu kedatangannya pada akhir zaman.

Perkataan albab diambil daripada sabda Nabi yang bermaksud: "Aku kota ilmu dan Ali adalah pintunya."

Menurut fahaman Syiah, Saidina Ali adalah pintu yang dimaksudkan itu, tetapi Mirza Ali mendakwa dirinya seperti dimaksudkan hadis terbabit dan menamakan ajarannya sebagai Babiyah atau Bahaiyah.

Fasa awal penubuhannya, pergerakan ini mendapat sambutan menggalakkan kerana pada zahirnya cenderung kepada amalan Islam tulen, tetapi kemudian ia jelas menyeleweng daripada kehendak Islam.

Mirza Ali merumuskan agama Islam, Yahudi dan Kristian adalah agama yang datang dari Tuhan dengan mengajak semua penganut agama terbabit membubarkan agama mereka dan membentuk agama yang satu dipanggil dinullah atau agama antarabangsa.

Sekiranya dikaji fahaman itu lebih mendalam, kesannya boleh mengakibatkan manusia meninggalkan semua agama mereka seterusnya membawa mereka kepada ilhadiyah sebagaimana matlamat dikehendaki Freemasonry.

Mereka yang mengikuti ideologi Bahaiyah menganut fahaman wahdatul wujud iaitu penyatuan antara makhluk dan tuhan.

Fahaman ini sudah tentu ternyata sesat dan syirik kepada Allah yang Maha Esa.

Pergerakan Illumanity (cahaya), ditubuhkan Adam Weishaupt pada 1776. Beliau seorang anggota Freemasonry yang murtad daripada Kristian serta meninggal dunia pada 1830.

Illumanity dinisbahkan kepada satu daripada kumpulan Yahudi. Mereka menamakan Illumanity sempena nama iblis, selaku pemerintah tunggal alam ini dengan pusat pentadbirannya di Segitiga Bermuda, tempat tinggal Dajjal.

Lambang pertubuhan terbabit dikatakan terdapat pada mata wang Amerika Syarikat, menunjukkan negara itu dikuasai bangsa Yahudi. Pereka mata wang itu seorang anggota Freemasonry daripada pergerakan Illumanity, Pat Robertson.

Antara matlamatnya ialah menghapuskan sistem warisan harta pusaka, semangat cintakan tanah air dan semua agama sedia ada di dunia supaya manusia dapat dipaksa menganuti ideologi bersifat antarabangsa.


Design by Abdul Munir Visit Original Post Islamic2 Template