Thursday, March 19, 2009

hmm...nak share sikit ni...


hmmmm...ada satu analogi...macam ni..
'kalau monyet slalunya dia tak jatuh
masa dia bergayut kalau angin tengah bertiup kencang...
TAPI bila angin bertiup perlahan...hanya sepoi-sepoi
masa tu tiba-tiba je dia boleh jatuh..hmm WHY ??

SEBAB...
masa angin bertiup kencang, monyet tu bergayut kat pokok kuat2
tapi bila angin bertiup pelahan..dia pun rasa dia tak kan jatuh..
jadi dia tak bergayut kuat2..dia LALAI, LUPA, ALPA, LEKA
masa tu dia jatuh la..

macam tu jugak kita...masa banyak godaan, masa tu kita betul2
beramal..ikut semua perintah ALLAH, kita buat semua
perintah yang wajib dan buat jugak amalan sunat..
dengar semua nasihat orang2 alim
TAPI..bila xbanyak godaan kita pun jadi MACAM MONYET tu jugak
LALAI, ALPA, LUPA, LEKA...

JADI, JANGAN LA JADI MACAM MONYET TU

RENUNGKAN DAN FIKIRKANLAH BERSAMA
SEMOGA KITA SENTIASA DALAM RAHMAT DAN REDHA NYA AMIN

Doa untuk Sentiasa berada dalam kebenaran




Design by Abdul Munir Visit Original Post Islamic2 Template